Artikkelin asiantuntijana Nina Strang  Team Manager, Menestys Travel

Koronapandemian myötä liikematkustajat arvostavat entistä enemmän varmuutta ja turvallisuutta. Menestys Travel on liikematkatoimisto, joka on asiakkaan tukena koko matkan ajan.
Kotimaisuus ja henkilökohtainen palvelukokemus ovat asioita, joita tänä päivänä arvostetaan ja ne ovat myös Menestyksen ideologian pohja. Menestys on toteuttanut liikematkoja vuodesta 2015 lähtien ja se on ainoa kotimainen liikematkatoimisto.

– Olemme ainut täysin suomalaisomisteinen liikematkatoimisto, mikä on aika virkistävää muiden isojen globaalien jättien rinnalla. Uudet asiakkaat ovat kertoneet arvostavansa juuri kotimaisuutta, kun ovat etsineet uutta yhteistyökumppania. Tällä hetkellä haetaan enemmän lähipalveluja, ja local is the new global -ajattelu pätee myös palvelukulttuurin, toteaa Menestyksen Team Manager Nina Strang.

Ytimessä asiakkaan palvelukokemus

Kotimaisuuden lisäksi muista alan toimijoista Menestyksen erottaa henkilökohtainen palvelu. Perinteisesti liikematkatoimistoissa panostetaan volyymiin, asiakaspalvelu hoidetaan tiimeissä ilman nimettyjä asiantuntijoita ja päivystys on järjestetty ulkoistetusti.

– Meillä tärkein fokus on asiakkaan palvelukokemus. Meillä ote on hyvin henkilökohtainen ja asiakkaalla on aina nimetty asiantuntija ensisijaisena kontaktina. Tästä emme halua tinkiä emmekä edes lähteä kilpailemaan isompien yritysten kanssa, sillä emme halua että toiminta menee liukuhihnaksi.

Turvallisuutta ja varmuutta arvostetaan entistä enemmän

Korona on luonut omat haasteensa matkailuun ja asiakkaat arvostavat entistä enemmän turvallisuutta ja varmuutta. 

Kun rajoitukset muuttuvat kaiken aikaa ja lentoja perutaan, myös uudet asiakkaat, jotka eivät aikaisemmin ole käyttäneet liikematkatoimistoa, näkevät nyt ison arvon sille, että asiantuntija selvittää minne on turvallista mennä ja mitä rajoituksia on voimassa.

– Olemme koko ajan tilanteen tasalla. Meillä on myös 24/7 päivystys, joka pyritään hoitamaan kokonaan oman tiimin voimin Suomesta käsin, jotta myös hätätilassa on aina tutut henkilöt linjan toisessa päässä. Se koetaan tärkeäksi juuri sellaisissa tilanteessa, kun on hieman paniikki päällä, Strang toteaa.

Räätälöityjä matkoja

Kaikki matkustukseen liittyvä logistiikka, kuten lentojen, hotellien ja kuljetusten varaus onnistuu asiakaspalvelun kautta, ja matkat voidaan räätälöidä yritysryhmille pienimpiä yksityiskohtia myöten.

Teksti: Moona Laakso