Mustikan makuinen Laplandia Bilberry voitti makuvodkien sarjassa kultaa, ja puolukkavodka Laplandia Lingonberry hopeaa.

Tyrnäväläisen Shaman Spiritsin Laplandia Vodka -tuotteet jatkavat voittokulkuaan maailman eri  alkoholikilpailuissa. Tällä kertaa kyseessä on International Wine & Spirits Competition, jonka myötä Kyrö Distilleryn valmistama Napue Gin tuli tunnetuksi voitettuaan kilpailun gin & tonic –sarjan vuonna 2015. Tänä vuonna mustikan makuinen Laplandia Bilberry voitti makuvodkien sarjassa kultaa, ja puolukkavodka Laplandia Lingonberry hopeaa. Lisäksi kirkas Laplandia Super Premium Vodka voitti omassa sarjassaan pronssia, kuten myös hillanmakuinen Laplandia Aureus vodka & tonic –kategoriassa.

”Laplandia Vodkat ovat saaneet jatkuvasti tunnustusta maailmalla pidettävistä kilpailuista viimeisen kolmen vuoden aikana, mikä tietenkin on meille tekijöille valtavana kannustimena yhä laadukkaampien tuotteiden kehittämiseen ja myynnin edistämiseen kansainvälisillä markkinoilla. Nyt saavutettu kultamitali makuvodkien sarjassa perinteikkäässä International Wine & Spirits Competitionissa on loistava tunnustus tekemästämme työstä. Olemme palkituin suomalainen alkoholibrändi viimeisten kolmen vuoden ajalta ja ylpeitä siitä”, toteaa Shaman Spiritsin toimitusjohtaja Ilpo Sulkala.

”Mielestäni suomalaisilla alkoholituotteilla ylipäätään on valtava vientipotentiaali uusien menestyvien brändien myötä. Meidän on tehtävä yhteistyötä eri toimijoiden kesken kansainvälisen myynnin lisäämiseksi. Skottiviskien viennin arvo viime vuonna oli noin 5,5 miljardia euroa, kun taas suomalaisten alkoholituotteiden viennin arvo oli vasta noin 170 miljoonaa euroa, joten tavoiteltavaa vielä riittää”, Sulkala jatkaa.